زلنسکی در حالی با ترامپ تماس تلفنی برقرار کرد و از او درخواست برگزاری یک جلسه را کرد که پیش از این او در مصاحبه با شبکه بی‌ بی‌ سی اذعان کرده بود که اوکراین توان بازپسگیری تمام اراضی خود را از روسیه ندارد.

زلنسکی دست به دامن ترامپ شد/ اذعان اوکراین به ناتوانی در برابر روسیه

به گزارش قدس آنلاین، به تازگی جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا, بسته کمکی ۲۲۵ میلیون دلاری جدیدی به اوکراین اختصاص داد که شامل سامانه های موشکی برای تقویت پدافند هوایی و توپخانه ای می شود و این بسته تسلیحاتی برای اوکراین بسیار مهم و حیاتی بود، از سوی دیگر این روزها از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تقریبا در هر مصاحبه‌ ای پرسیده می‌ شود که دولت دوم ترامپ چه معنایی برای اوکراین خواهد داشت؛ درحالی‌ که زلنسکی کلمات خود را با دقت انتخاب می‌ کند، گاهی اوقات وزن احساسی این فرضیه که در پشت این سوال وجود دارد - اینکه ترامپ می‌ تواند به کمک نظامی آمریکا پایان دهد و به روسیه اجازه دهد در نابودی دولت اوکراین موفق شود - به چشم می‌ خورد.

چندی بعد از برگزاری مناظره انتخاباتی میان ترامپ و بایدن، زلنسکی سعی می کرد در مصاحبه هایش دقت کند تا سخنی نگوید که بعدا پشیمان شود اما بازهم از صحبت هایش مشخص بود که او از صحبت های ترامپ لذت برده است.

این در حالی است که  الکساندر مرژکو، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اوکراین در مصاحبه‌ ای گفته بود: «به صراحت بگویم، ما در حال حاضر در وضعیت نسبتا آسیب‌ پذیری قرار داریم.»

او با اشاره به کتاب‌ هایی که درباره دوران ریاست‌ جمهوری ترامپ می‌ خواند، بیان کرده بود: «اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود، نباید برای ما شوک‌ک ننده باشد.

در این شرایط ترامپ بارها اعلام کرده است که اگر در انتخابات ریاست جمهوری امسال پیروز شود، قصد دارد درگیری اوکراین را به سرعت حل کند.

او در مناظره ای با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۲۷ ژوئن وعده داد که در صورت انتخاب مجدد، می تواند قبل از روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ به مناقشه پایان دهد.

این موضوع شاید عاملی شد تا رئیس‌ جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی با دونالد ترامپ تماس تلفنی برقرار کرد.

زلنسکی وقتی از تماس تلفنی خود با ترامپ خبر داد گفت: با آرزوی سلامتی و امنیت مطلق برای ترامپ در آینده تصریح کرد که «من به حمایت حیاتی دو حزبی و دو مجلسی آمریکا از آزادی و استقلال اوکراین اشاره کردم».

به گفته او، اوکراین همیشه قدردان کمک ایالات متحده در تقویت توانایی ما برای مقاومت در برابر ترور روسیه خواهد بود. حملات روسیه به شهرها و روستاهای ما هر روز ادامه دارد».

تماس تلفنی زلنسکی با ترامپ در شرایطی انجام گرفته که او روز گذشته در مصاحبه با شبکه بی‌ بی‌ سی اذعان کرد که اوکراین توان بازپسگیری تمام اراضی خود را از روسیه ندارد.

رئیس‌ جمهور اوکراین در پیام خود تصریح کرد «ما با رئیس‌ جمهور ترامپ توافق کردیم که در یک جلسه خصوصی درباره اقداماتی که می‌تواند صلح را منصفانه و واقعاً پایدار کند، بحث کنیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.